Handelsvillkor

ALLMÄNT

Deluxehomeartshop.se drivs av

DeluxeHomeartShop ApS

Kobbervej 5

6000 Kolding

Cvr. 44551241 

Vi förbehåller oss rätten till eventuella felaktigheter i pris, lagerstatus och storlek. Observera att produktbilderna kan avvika något från verkligheten.

Alla priser anges i SEK (svenska kronor) och inkluderar moms 25%, om inget annat anges. Prisjusteringar kan göras vid uppenbara prisfel och beroende på omständigheter utanför vår kontroll, såsom råvaruprisförändringar, valutaväxling eller ändringar i momssatser.

Varje unik rabattkod kan endast användas en gång per kund.

 

KÖP & BESTÄLLNING

Deluxehomeart Shop drar pengar först efter att beställningen har skickats.

För att göra inköp på Deluxehomeartshop.se måste du vara över 18 år gammal och vara myndig eller ha målsmans godkännande.

Genom att klicka på "Slutför köp" i kassan lägger du en beställning och ingår ett köpeavtal med deluxehomeartshop ApS. En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angett. Vänligen observera att orderbekräftelsen genereras automatiskt och att pris, leveranstid, lagerstatus etc. kan variera. Om felaktigheter uppstår kommer vi att kontakta dig innan ordern skickas. Du har rätt att kostnadsfritt avboka ordern om du inte godkänner ändringarna.

Betalningsmetoder
Vi accepterar följande betalningsmetoder: MasterCard, VISA, PayPal, Klarna, Google Pay, Apple Pay och ShopPay. Alla transaktioner är krypterade för din säkerhet, så att du kan handla tryggt hos oss. 

LEVERANS & FRAGT

LEVERANSTID

Normal leveranstid för lagervaror är 2-5 arbetsdagar från det att vi mottagit din beställning till dess att varan skickas från lagret. Leveranstider för beställningsvaror och övriga varor som ej finns i lager anges i produktinformationen. Vi strävar efter att expediera alla beställningar så snabbt som möjligt. Under högsäsong, helgdagar eller kampanjperioder kan längre leveranstider förekomma.

Vid beställning av flera varor med olika leveranstider skickas ordern när samtliga varor finns i lager. Vid önskan om delad leverans bör du lägga separata ordrar för varje leveranstid.

 

FRAPRIS & LEVERANSALTERNATIV

Vid köp över 1100 kr erbjuder vi gratis frakt till ombud. För köp under 499 kr tillkommer en fraktavgift på 115 kr. En SMS-avisering skickas till din mobiltelefon eller en avisering via e-post med information om var du kan hämta ditt paket, t.ex. en närbelägen matvarubutik. Möbler och skrymmande varor skickas som hemleverans och kostar 199 kr.

Vår sortiment inkluderar produkter som finns i vårt eget lager samt produkter som skickas direkt från våra leverantörers lager. Leverans sker via Postnord, Schenker och DHL, beroende på varumärke.

 

HEMLEVERANS (MÖBLER OCH SKRYMMANDE VAROR)

På grund av storleksspecifikationer hos ombuden måste möbler och större paket levereras med hemleverans. Vid hemleverans placeras varorna vid tomtgränsen eller porten. Inbärning ingår ej, men kan ordnas genom fraktbolaget. Du är ansvarig för att någon är närvarande vid överenskommet leveranstillfälle.

 

EJ UTHÄMTAD VARA

Efter ankomst till ombudet/terminalen finns paketet tillgängligt i 7-14 dagar, beroende på speditör. Om paketet ej hämtas ut inom den angivna tidsperioden returneras det till oss. För ej uthämtade paket hos ombud debiteras 499 kr och för ej mottagen hemleverans debiteras 599 kr, vilket täcker frakt, lagerhantering och administration. Om du ångrar dig efter att vi skickat paketet måste du ta emot det och kontakta oss för en retursedel. Annars registreras det som "ej uthämtat paket" och du debiteras. Observera att ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen inte gäller för ej uthämtade paket.

Du ansvarar för att alla angivna uppgifter vid beställningen är korrekta. Om paketet returneras på grund av felaktiga adress- eller telefonuppgifter betraktas det som ett outlöst paket och debiteras enligt ovan.

 

SLUT I LAGER

Vid varor som inte finns i lager kontaktar vi dig via e-post eller telefon.

 

RETUR, BYTE & REKLAMATION

14 dagars ångerrätt
Hos oss har du alltid 14 dagars full ångerrätt, gällande från den dag du mottar dina varor. Om du önskar att returnera en produkt ska den vara i samma skick som vid mottagandet. Kom ihåg att bifoga orderbekräftelse eller faktura så att vi enkelt kan identifiera din beställning. Returfraktkostnaden betalas av kunden, om inget annat har avtalats.

För att ångerrätten ska vara giltig vid byten och returer måste de returnerade varorna vara oanvända, oskadade och i originalförpackning. Om förpackningen måste öppnas för att testa varan bör du göra det med minimal skada.

Ej uthämtade paket hos ombud eller ej mottagna hemleveranser betraktas inte som returer. Om paketet inte hämtas ut hos ombudet debiteras 499 kr för att täcka fraktkostnader, lagerhantering och administration.

RETUR

  • Om du önskar göra en retur måste du först kontakta vår kundtjänst her för att få instruktioner om hur du returnerar din vara. Ange ordernummer och de varor du vill returnera, så hjälper vi dig med returinformationen.
  • Beroende på varumärke skickar vi antingen en returetikett för de varor du vill returnera, eller så arrangerar du själv returfrakten om du föredrar det. För mer information om returadress och processen, vänligen kontakta kundtjänst För att returen ska godkännas måste du packa varorna väl så att de är i säljbart skick. Du kan använda samma kartong och emballage som ingick i leveransen.
  • När vi har mottagit och godkänt returen genomför vi en återbetalning minus returhanteringsavgift på 180 kr om du har fått en returetikett från oss. Återbetalningen görs inom 20 dagar efter mottagandet. Återbetalningen sker på samma sätt som vid köpet, med reservation för prisavdrag om produkten har skadats. Det tar sedan cirka 5-7 arbetsdagar innan pengarna återbetalas till ditt konto. Vi tar inte emot paket som skickas med rekommenderad post eller postförskott.

BYTE

  • Om du vill byta en vara, börja med att kontakta kundtjänst Ange ditt ordernummer och de varor du vill byta.
  • Beroende på varumärke skickar vi antingen en returetikett för de varor du vill returnera, eller så arrangerar du själv returfrakten om du föredrar det. För mer information om returadress och processen, vänligen kontakta kundtjänst För att returen ska godkännas måste du packa varorna väl så att de är i säljbart skick. Du kan använda samma kartong och emballage som ingick i leveransen.
  • Du gör en ny beställning på de varor du vill byta till i webbutiken. Vid byten tillkommer ingen ny fraktkostnad för den nya ordern. Om du inte når fri fraktgränsen i kassan, använd den kod som medföljer i mailet tillsammans med returinformationen.
  • När vi har mottagit och godkänt returen, genomför vi en återbetalning minus returhanteringsavgiften på 180 kr om du har fått en returetikett från oss. Återbetalningen görs inom 14 dagar efter mottagandet. Återbetalningen sker på samma sätt som vid köpet, med reservation för prisavdrag om produkten har skadats. Vi tar inte emot paket som skickas med rekommenderad post eller postförskott.

Ångerrätten gäller endast för privatpersoner och omfattas av lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).

På Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se finns en ångerblankett (klicka här) som du kan använda om du vill (dock ej obligatoriskt).

24 månaders reklamationsrätt
Som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Detta förutsätter självklart att reklamationen är berättigad. Om varan mot förväntan skulle ha brister eller defekter som inte beror på normalt slitage eller felaktig användning, vänligen kontakta oss snarast möjligt. 

BETALNINGSSÄTT

För säkra och smidiga betalningar samarbetar Deluxehomeart.se med Klarna och erbjuder följande betalningsalternativ via Klarna Checkout:

  • Klarna Konto (Delbetalning erbjuds)
  • Kortbetalning
  • Banköverföring
  • Klarna Direkt

Vid godkännande av Deluxehomeart.se:s köpvillkor accepterar du även Klarnas köpvillkor. Mer information om betalningsalternativen via Klarna hittar du här: https://www.klarna.com/se/villkor/ 

FORCE MAJEURE

Om oväntade eller oförutsedda omständigheter utanför vår kontroll uppstår och hindrar, försvårar eller fördröjer våra åtaganden eller avtal, befrias vi från skyldigheten att fullfölja åtagandena eller avtalet. Sådana omständigheter inkluderar exempelvis krig, naturkatastrofer, strejker, blockader och myndighetsåtgärder.

Fraktmetod och leveranstid

Vi skickar alla våra produkter med GLS, vilket garanterar en säker och effektiv leverans. När du lägger en beställning hos oss kan du förvänta dig att få dina varor inom 1-2 arbetsdagar. Vi gör vårt bästa för att se till att din beställning behandlas snabbt och effektivt så att du kan börja njuta av dina nya produkter så snart som möjligt.

Observera att vi drar betalningen för din order först när ditt paket har skickats. Detta innebär att du inte kommer att faktureras förrän dina varor är på väg till dig. Vi tror på transparens och rättvisa i vår affärspraxis och uppskattar ditt förtroende för oss.

Dragning av betalning vid sändning
Din betalning dras först när vi har skickat din vara. På detta sätt säkerställer vi att du bara betalar för varor som är på väg till dig. Om en vara är slutsåld eller inte kan levereras inom den utlovade leveranstiden kommer vi att kontakta dig med information om detta innan betalningen dras.

TVIST

Eventuella tvister ska i första hand diskuteras med vår kundtjänst. Vi följer rekommendationerna från Allmänna Reklamationsnämnden och hänvisar även till Europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr