RETURNERING OCH TILLBAKABETALNING (ÅNGERRÄTT)

Du kan alltid (och utan anledning) ångra ditt köp av en vara hos oss inom 14 dagar från det att varan är mottagen. Du skall inom 14 dagar efter mottagning, ge oss besked om att du önskar att ångra ditt köp. Beskedet skall ges genom att kontakta kundservice@deluxehomeartshop.se 

RETURNERING

  1. Kontakta kundservice@deluxehomeartshop.se och meddela att du vill returnera varan. 
  2. Ladda ned, skriv ut och fyll i retursedel KLICKA FÖR ATT LADDA NED RETURSEDEL
  3. Packa in varan(-orna) i originalemballage.
  4. Bifoga retursedel, samt en kopia av din orderbekräftelse.
  5. Sänd direkt till vår adress (EJ till postombud):

Niels Bohrs Vej 12 A th.

6000 Kolding

Cvr. 41148209

KÖP RETURSEDEL 

REKLAMATIONSRÄTT

KÖPLAGENS REGLER

Om brister på konsumentvaror förekommer vid köp av varor på www.deluxehomeartshop.se – oavsett om eventuella fel eller brister upptäcks vid mottagning eller senare- är alla varor täckta av en 24 månaders reklamationsrätt. Om felen eller bristerna har uppkommit på grund av oaktsamhet, missbruk eller annat felaktigt bruk, skall du vara medveten om att reklamationsrätten bortfaller. 

När paketen sänds från vårt lager, är de försäkrade under transporten, och därefter ber vi dig om att kontrollera innehållet i paketen vid mottagning. Är paketet eller innehållet skadat vid ankomst, ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt på kundservice@deluxehomeartshop.se, och meddela oss detta. 

betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på av den konkreta situationen. Det är ett krav, att reklamationen är befogad, och att bristen ej har uppstått som följd av felaktigt bruk av produkten, eller annat skadevållande beteende. Reklamationsrätten kan dock begränsas av varans naturliga hållbarhet. Du skall reklamera inom “rimlig tid” efter att du upptäckt bristen på varan. Om du reklamerar inom 2 månader efter att bristen är upptäckt, kommer reklamationen alltid vara inom rimlig tid. Varan skall alltid sändas tillbaka i försvarbart emballage. 

Vid reklamationer bedes det tagas kontakt med vår kundservice på; kundservice@deluxehomeartshop.se. Som utgångspunkt byts den defekta varan ut. ösnaks ej detta, kan Deluxe Homeart- efter önskad begäran- sända en retursedel till dig, när reklamationen är befogad. Sänds varan i retur, utan retursedel från Deluxe Homeart är detta på egen bekostnad. Om varan är bristfällig, träder köplagens regler om brister i kraft. 

OBS! Vi tar ej emot paket sända med postförskott eller liknande.